PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS

PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS
Memohon derma dan sumbangan dari orang ramai untuk menyiapkan sebuah bangunan Pusat Tarbiyah

28 Jun 2010

Umno/BN dalam keadaan celaru

KUALA TERENGGANU - PAS menganggap Umno dan Barisan Nasional (BN) berada dalam keadaan bercelaru sehingga memaksa pemimpin mereka mengisytiharkan 'perang habis-habisan' terhadap pembangkang.

Timbalan Ketua Penerangan PAS Negeri Terengganu, Zakaria Dagang berkata, keadaan parti itu yang bermasalah ketika ini menyebabkan pemimpin mereka terdesak untuk mengembalikan semula semangat ahli Umno bagi meningkatkan perjuangan parti itu.

"Apa yang dilakukan Umno bukan perkara baru memandangkan mereka sedia kuat selama ini, tetapi masalah dalaman parti yang bercelaru menyebabkan pemimpin mereka mengisytiharkan sedemikian untuk mengembalikan semula semangat ahli," katanya.

Zakaria bagaimanapun berkata, pihaknya memandang positif berhubung pengisytiharan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein baru-baru ini.

Katanya, PAS akan menghadapi segala kemungkinan dan bersedia berdepan dengan Umno dalam medan politik, selain positif terhadap apa yang dikatakan pemimpin Umno itu untuk memastikan pembangkang terus meningkat usaha serta memperjuangkan kemenangan dalam pilihan raya akan datang.

Sumber: Sinar Harian

1 ulasan:

Academia UMT berkata...

Salam Ustaz,
Cuba renungkan satu peristiwa sewaktu saya di London UK. Saya tidak dapat menahan rasa geli hati yang teramat, apabila mendengar celoteh seorang pelajar Terengganu yang berada di London dan sempat menghadiri majlis perjumpaan dengan MB Terengganu Datuk Ahmad Said tempoh hari. Beliau memetik satu dialog berbunyi :

Pelajar : YAB Datuk, what is your pilot project for the people and state of Terengganu?

MB : Kita akan menghantar dan memberi biasiswa kepada pelajar anak Terengganu mengikuti kursus pilot.

(Pelajar-pelajar lain saling melihat antara satu sama lain kehairanan memikirkan kehebatan visi dan misi MB Terengganu).

Mungkin perkara yang sama berlaku sehingga Ahmad Said memahami (salah faham atau salah memahami?) kononnya Royal College of Surgeon and Nursing College nak tubuh pusat pendidikan mereka di Terengganu (seperti dilaporkan sendiri oleh MB Mat Said sebelum ini). PILOT PROJECT pun tak paham.

Inilah karismatik/kepimpinan Terengganu MB Trg! Bila ditemuramah di TV, gaya cakap 'lucu/memalukan'. Teringat juga Dato' Harun Taib - bila ditemuramah di TV sama taraf dengan MB Terengganu.
Inikah gaya kepimpinan Teganu kite?
Ramai kagum dengan gaya YB. Dr Syed Azman & YB Wahid Endut - intelegensia & profesional. Salam