PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS

PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS
Memohon derma dan sumbangan dari orang ramai untuk menyiapkan sebuah bangunan Pusat Tarbiyah

13 Oktober 2008

Rumah Terbuka Teluk Ketapang

SEBERANG TAKIR: PAS Cawangan Teluk Ketapang telah berjaya menganjurkan majlis Rumah Terbuka 'Idul-Fitri dan Hari Keluarga pada Sabtu lalu.

Majlis telah dirasmikan oleh Haji Mohd Abdul Wahid Endut, Bendahari Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kawasan Wakaf Mempelam.

Majlis yang bermula pada jam 10.00 pagi itu dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran oleh qari jemputan, Abdul 'Alim Zakaria, diikuti dengan ucapan Ketua PAS Cawangan yang juga Pengarah Majlis Tindakan Dun (MTD) Seberang Takir, Zakaria Dagang dan ucapan perasmian oleh Haji Mohd Abdul Wahid. Majlis berakhir pada jam 5.30 petang dengan penyampaian hadiah.

Majlis turut dihiburkan dengan persembahan nasyid dan pantomen dari anak-anak ahli PAS Cawangan ini. Antaranya ialah Kumpulan Asy-Syakirin mempersembahkan pantomen, Kumpulan Al-Ghuraba' dan Al-Ghuraba' Junior mempersembahkan nasyid. Tambah memeriahkan lagi majlis ialah gelagat pengacara (deejay), Haji Che Kamarudin Che Mat yang berjaya menghidupkan suasana dengan telatah-telatah yang menceriakan.

Para peserta dan pengunjung yang memeriahkan majlis tersebut telah dihidangkan dengan jamuan nasi minyak, lemang, ketupat, bihun goreng, tapai dan lain-lain kuih muih raya.

Selain itu sebanyak 31 hadiah cabutan bertuah disediakan untuk para pengunjung dan peserta yang berupa hamper, peralatan elektrik dan basikal.

Para peserta yang mengambil bahagian dalam acara-acara sukaneka pula disediakan hadiah-hadiah menarik. Antara acara sukaneka ialah isi air dalam botol, kupas epal, cucuk benang, bola jaring (shooter), dart masters dan basikal lambat. Kanak-kanak PASTI pula mengambil bahagian dalam peraduan mewarna. Hadiah-hadiah telah disampaikan oleh Ketua PAS Cawangan dan Ketua Muslimat PAS Cawangan, Maryani Ismail.

Pengarah program, Razali Muhammad, berpuas hati dengan penyertaan dari para penduduk di kampung ini yang datang sejak awal lagi dan menyertai acara-acara yang disediakan.

"Kejayaan majlis pada hari ini akan memberi semangat lagi kepada kami di Cawangan ini untuk membuat yang lebih baik pada tahun-tahun akan datang," tambah beliau.

Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih serta penghargaan kepada semua pihak yang bertungkus-lumus menjayakan majlis tersebut.


Haji Mohd Abdul Wahid sedang berucap


Ketua PAS Cawangan dan Pengarah Program


Peserta dengan pakaian raya


Kumpulan Al-Ghuraba' sedang mempersembahkan nasyid


Acara isi air dalam botol


Sebahagian pengunjung


Ketua Muslimat PAS Cawangan sedang menyampaikan hadiah


Ketua PAS Cawangan menyampaikan hadiah cabutan bertuah


Hadiah utama cabutan bertuah

Tiada ulasan: