PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS

PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS
Memohon derma dan sumbangan dari orang ramai untuk menyiapkan sebuah bangunan Pusat Tarbiyah

04 Julai 2009

Umno ambil Islam yang untungkan mereka sahaja

KUALA NERUS: Umno hanya mengambil Islam dalam perkara-perkara yang mengungtungkan mereka sahaja dan mereka mempunyai kepentingan di dalamnya. Sementara perkara sebaliknya, mereka menolaknya.

Misalnya, mereka mengadakan sambutan Hari Anti Dadah Antarabangsa (HADA) yang dianggap penting bagi mengingatkan masyarakat tentang bahaya masalah ini dan usaha yang dapat dilakukan. Tetapi kenapa mereka tidak turut menyambut Hari Anti Arak?

Ini kerana dadah tidak membawa hasil bahkan merugikan negara, sementara arak pula menjadi sumber ekonomi negara.

Demikian tegas Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dalam satu ceramah di Kampung Bukit Tok Ris, Bukit Tunggal dekat sini malam tadi.


Tambah Ustaz Idris lagi, "Mereka tidak melaksanakan hukum hudud kerana takut rugi dan tidak mendapat wang denda sebagai hasil."


Beliau turut menempelak tokoh-tokoh agama dalam Umno yang tidak berperanan sesuai dengan bidang ketokohan mereka dan membetulkan Umno supaya tidak tergelincir dari landasan Islam.


"Mereka ini kalau duduk dalam PAS mungkin boleh jadi Ahli Majlis Syura, tetapi dalam Umno mereka jadi Ahli Majlis Syuru (makan)," sindir beliau.


Ustaz Idris juga menyebut bahawa di mana tempat Umno kuat, di situ orang Melayu merempat. Mereka membuat orang Melayu macam ayam daging. Mereka hanya ingat kepada rakyat ketika dekat pilihan raya sahaja.


Turut menyampaikan ucapan dalam program ceramah yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Kuala Nerus itu ialah Naib Yang Dipertua PAS Kawasan, Dr Alias Razak dan Ketua Penerangan PAS Kawasan, Zakaria Dagang.

36 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah PAS wat bila hududnya? Kelantan tu berapa puluh tahun dah? terengganu 4 tahun baru ni... watpe dok buat?

Awang Di berkata...

Hok jong sekatnya sape dia, bukan Umno dan pemimpin tertingginya? Ke dok ingat doh?

Tanpa Nama berkata...

takut ke Allah ke takut ke sape... dok kan takut ke manusia melebihi takut ke Allah... Alasan belake tu... lau dok mampu jangan cakap besar!!!

Tanpa Nama berkata...

bekas YAB perak kata dah kn... mana ada hudud dalam perlembagaan PAS cuba tengok gak YOU TUBE Dato Nizar mu toh... tengok n dengar dia kata guane... tu Pemimpin PAS hat mu agung2 la tu...

Ikan bilis berkata...

Saya masih ingat lagi zaman saya sekolah menengah dulu.Siapa yg dok sibok jaja dalam ceramah umno, kalau jalankan hukum rejam habis batu tak leh buat jalan.Kalau potong tangan orang curi nanti busuk sungai Terengganu.UndanG2 ISLAM tu sesuai pada zaman unta saja.Siapa yang cakap macam tuu.Pemimpin2 umno dan puak ghabok munglah hai Tanpa Nama.Nama dahlah takdok akai pun takdok

Golok bong berkata...

Hanya mereka yang bodoh dan bebal saja yang berani mencabar hukum ALLAH dan berani mengatakan undang2Islam itu hanya sesuai dizaman unta.

Tanpa Nama berkata...

jangan wat fitnah... bawakkan bukti... jangan main tuduh je.. sape yang kata? kalau dok mampu jangan salah kat orang.. nak perintah negeri dok pandai sahkan nak perintah negara...

Kutu Duit berkata...

To Tanpa Nama,

Awak tak pergi kempen kat Manik Urai ke? Dapatlah duit banyak sikit! Duduk mengacau dalam blog orang berapa sen sangatlah upahnya weh!

Tanpa Nama berkata...

tu la.. dalam kepala orang PAS duit semata mata... tdok benda lain nak pikir ke...

wan berkata...

kpd tnpa nama:
saudara/i ni mmg buta undang2 ye,kalu dok tahu jgn wat pandai!tanya la org!
bia sy kabo deh,undang2 hudud termasuk dlm undang2 jenayah,negara kita guna penal code(kanun keseksaan) utk takbir bab2 jenayah so kalu nk wat undang2 hudud kena amend(gubal) penal code. kuasa menggubal penal code adalah kuasa parlimen yg diterajui BN sekarng.utk gubal perlu sokongan majoriti ahli dewan.
negeri tak diberi kuasa utk wat undang2 jenayah kalu wat pun akan dianggap batal sbb bertentangan dgn perlembagaan persekutuan.kelantan dah buat undang hudud tapi tak diluluskan oleh parlimen, so saloh sape?balik buka mula federal constitution (perlembagaan persekutuan) pastu study molek baru boleh nk ckp.wat malu je!

Tanpa Nama berkata...

dah tahu lagu tu watpe yang bodoh sangat.. tanding 66 kerusi parlimen sampai kiamat dok leh merintah malaysia.. tipu ke rakyat hidup2... parlimen semua ada 222.. pikir gak sikit.. pakai akal la... jangan guna otak lembu...

Tanpa Nama berkata...

sekarang dalam PKR
PKR - 32 kerusi
DAP - 28 kerusi
PAS - 23 kerusi
Nak jadi perdana Menteri gane gtu?

Tanpa Nama berkata...

PIHAK MANA YANG MEMPERMAINKAN HUKUM ALLAH? YANG BERJANJI NAK BUAT TAPI TAK BUAT BUAT ATAU YANG MENGAKU TAK MAMPU NAK BUAT... SAYA TENGOK ORANG YANG MENGAKU NAK BUAT TAPI TAK BUAT BUAT TU LAH YANG MEMPERMAINKAN HUKUM ALLAH.. ADA TU KATA TAK SEMPAT AYAM BERKOKOK NAK BUAT HUKUM ALLAH TAPI BILA DAPAT TAK BUAT BUAT PUN... JADI NILAI SENDIRI LAH WAHAI RAKYAT SEMUA...

wan berkata...

kpd tanpa nama
napoknye saudara/i ni mmg ternyata golongan bodoh sombong yg xleh di betulkan.dah la sangat bodoh tamboh lagi sgt sombong! masaloh sekarang BN ada peluang nk buat 50 thn dh tapi x buat2 sbb xboh ke islam.Pas kurang2sentiasa cuba.kat akhirat nti korang yg bodoh sombong ni jwb la ye! kalu nk bercakap tu ingat Tuhan gok etek!Mu ingat BN boleh tlg mu kat akhirat nti! lantok mu lah,malah nk bahas nge org bodoh sombong pe mu!!!aku doa mu insaf!

Hares Takeery berkata...

aku rase..molek mu jadi PM Malaysia wahai tanpa nama..sbb napok sabboh je dgn tahap keBENGONGan mu tuh! org lain x bengong pe mu..jadi mu la yg paling layok utk jadi PM..biar kucar lanar malaysia..

Tanpa Nama berkata...

saya dok ingat ke awak dok ingat tuhan? kalu ingat tuhan.. ingat atek ke mati weh..

Tanpa Nama berkata...

o.. belajar mesir... dok payah belajar mesir lau mulut lagu tu... kalau duk kpt tu dok payah cakap besar.. duk haiyu sabeik ke haiyu hasyir...

Tanpa Nama berkata...

kalau duk mesir tak rajin masuk kuliah pahtu bila nak periksa hafal je dok payoh cakap besor lah.. baik g dahab... ke guane..

Ikan bilis berkata...

To Tanpa Nama yang pandai cakap Arab.

Nak tumpang tanya sikit, orang yang redha undang2 taghut(org putih)dilaksanakan di Malaysia nii selama 52 tahun tanpa berusaha mendaulahkan hukum Allah tetapi sebaliknya memperlekeh dan mempersendakan golongan yang berusaha dan berjuang untuk menegakkan Islam tergolong dalam golongan mana weh! Berilah hujah dan nas-nas sikit yg menyokong undang2 mat saleh tu.Hamba yang jahil nii nak tumpang belajar.

wan berkata...

kpd Tanpa Nama

sy nk mitok maaf la sbb kasor skit ckp...sebenornya sy sgt kesian dgn golongan mcm korang...saat org lain buka mata,korang masih buta, saat org lain ingat Allah,otak korang makin beku...honestly,sume hujah yg korang bagi makin mempamirkan kebodohan dan kejahilan korang...dan makin menunjukkan yg korang dh lupa Tuhan dan x ingat mati...kesian3.kalu korang syg sangat badan korang dan takut dibakar api neraka,belajar la cari kebenaran...belajar la berfikir cara seorang Muslim!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya nak tanya la.. kalau awak ni pandai sape yang draf undang2 malaysia tu?

slamber berkata...

>>>Tanpa Nama
Orang yang draf undang2 Malaysia tu, NENEK awak dan BAPA TIRI awak lah sapa lagi. Tak ingat dah, cepat betul nyanyok awak nii...

Tanpa Nama berkata...

ho la orang PAS ni pandai belakaa.. ha ha ha...

slamber berkata...

>>>Tanpa Nama
Sapa kata aku orang PAS, aku orang BERJASA lah tapi tak bengap macam awak

wan berkata...

izinkan ust ya,
nak komen tanpa nama skit...
kenpa nk tanya drafter FC? tak guna pun. diorang semua dah duduk alam lain.kita yg masih hidup nila yg nak betulkan apa yg salah.kalau nak citer pasal original draft of FC 2 hari pun tak habis. yang penting sekarang kita fikir macammana nak ubah system taghut ni kpd sytem islam. FC ni boleh di amend, melalui cara parlimen so guna la kuasa parlimen.yang saudara susah2 nk hidupkan balik drafter FC ni kenapa? bercakap guna akal kurnian Tuhan.kalu xnak guna baik bagi ayam makan je...ok la wslm...malas nak layan saudara, buang masa!!

Tanpa Nama berkata...

ni menunjukkan saudara tak belajar sejarah melayu... so... jadilah bercakap... saya pun malas nak layan orang bodo macam awak....

slamber berkata...

To Tanpa Nama
Daripada memekak kat sini,ada baiknya awak datang kerja kat rumah aku.Jadi BIBIK,tukang basuh kain dan lipat kain.Aku beri gaji RM1400.00 sebulan.Macam Filipina mintak tuuu. Ok jadik?

Tanpa Nama berkata...

dia pun mujur allah bagi rezeki.. jenis tak sedar diri..

Kutu duit berkata...

To Tanpa Nama
Kalau awak tak suka jadi BIBIK kat rumah "slamber" awak boleh mintak kerja kat rumah Abdul Wahoob, ada 3 jawatan kosong, gaji lumayan punya.
Jawatan 1: Tukang masak
Jawatan 2: Tukang pergi pasar
Jawatan 3: PENCACAI TUA ANGKAT NAJIS
Tapi aku rasa jawatan no 3 paling sesuai untuk awak.
Cepat2 mohon jangan malu-malu. Tak puas hati, gaji masih boleh dirundingkan.

Tanpa Nama berkata...

ini lah perangai orang orang PAS.. nak menegak islam ke gini????

Tanpa Nama berkata...

saya doakan agar awak awk semua yang keje mcam tu.. saya dah keje ok sekarang... ha ha ha

slamber berkata...

To Tanpa Nama
Sapa kata aku orang PAS, aku orang BERJASA lah.Tapi tak bengap macam awak.
Mai lah rumah aku jadi BIBIK. BIBIK bengap macam awak tak apa senang nak sekeh kepala.

Tanpa Nama berkata...

awak tu yang kena mohon keje jilat buntut anwar... ha ha haa

Tanpa Nama berkata...

PIAGAM MADINAH tu apa benda? tolong jawab gak...

Kutu duit berkata...

Tuan2 dan puan2 dan seluruh rakyat Malaysia sekelian.Marilah kita sama-sama berjuang untuk menyelamatkan bahtera Umno yang semakin tenggelam sekarang ini.Kenanglah jasa2 Umno selama ini kepada rakyat Terengganu.Susah payah kroni-kroni Umno menjaga duit royalti minyak berpuluh tahun didalam perut masing2 hingga membuncit.Kalau kita tak selamatkan Umno nanti akan kempis lah perut kroni2 Umno yang telah banyak berjasa ini. Marilah kita berjuang bersama2 Tanpa Nama supaya harta rakyat Terengganu kekal tersimpan dalam perut2 buncit kroni Umno. Bangkitlah wahai rakyat T'ganu...!!!Bangkitlah!!!

Nasih Ulwan berkata...

PIAGAM MADINAH tu apa benda? tolong jawab gak...

kalo nok tau g surau balai, ngaji sirah Nabi..