PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS

PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS
Memohon derma dan sumbangan dari orang ramai untuk menyiapkan sebuah bangunan Pusat Tarbiyah

05 Mac 2012

Hasan jadi kuda tunggangan Umno

KUALA TERENGGANU - PAS menyelar kenyataan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali yang mendakwa parti itu sebagai kuda tunggangan PKR dan DAP.

Penolong Setiausaha PAS Terengganu, Zakaria Dagang sebaliknya menegaskan, Hasan sebenarnya menjadi kuda tunggangan Umno dan Barisan Nasional (BN) berdasarkan program pentas beliau mendapat sokongan Umno.

"Kalau dia kata kita kuda tunggangan PKR dan DAP, sebenarnya dia adalah kuda tunggangan Umno kerana dia berada di pentas atas paltform Umno. Walaupun tidak nampak (penglibatan Umno), namun kita tahu di belakangnya adalah Umno," katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Beliau turut tidak menolak kebolehan Hasan dalam membuat orang ramai yang hadir ke programnya menangis, namun kenyataannya yang memburukkan PAS tidak sesekali memberi inpak negatif kepada parti itu.

Tidak dinafikan katanya, Hasan bergerak sebagai musuh PAS ketika ini apabila kerap kali mengeluarkan kenyataan kurang baik mengenai PAS dan masih menyalahkan parti itu berhubung pemecatan keahlian beliau baru-baru ini.

Menurutnya, kenyataan Hasan juga senada dengan musuh-musuh PAS lain yang dilihat cuba melemahkan keyakinan rakyat terhadap parti.

"Apabila terlalu banyak bercakap, semakin nampaklah tembelang dan kenyataan beliau mengenai PAS tidak memberi kesan.

"Apabila berada di luar parti, musuh memang akan bercakap begitu (memburukkan parti) dan sekarang ini menampakkan beliau begitu (musuh PAS)," katanya.

Mengulas ramalan Hasan bahawa PAS akan kalah teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Zakaria enggan membalas kenyataan Hasan, sebaliknya menganggap itu hanya pandangan beliau.

Menurutnya, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia itu bebas mengkritik atau berkata apa sahaja mengenai PAS memandangkan beliau tidak bersama mana-mana parti ketika ini.

"Kita rasa kedudukan PAS ketika ini menampakkan parti semakin kuat dengan apa yang berlaku," katanya.

Dalam laporan Sinar Harian sebelum ini, bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Ali meramalkan PAS akan mengalami kekalahan teruk dalam PRU-13 nanti, ekoran terpesong daripada matlamat perjuangan sebenar serta hanya menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR semata-mata.

Beliau berkata, sebaliknya DAP dan PKR akan kekal meraih kemenangan besar tidak sebagaimana PAS yang telah hilang keyakinan ahli dan penyokong.

Sumber: Sinar Harian.

Tiada ulasan: