PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS

PUSAT TARBIYAH KUALA NERUS
Memohon derma dan sumbangan dari orang ramai untuk menyiapkan sebuah bangunan Pusat Tarbiyah

30 Disember 2011

Sambutan 100 Tahun Itqan al-Muluk Bi Ta'dil al-Suluk

Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu akan menganjurkan program Sambutan 100 Tahun Itqan al-Muluk Bi Ta'dil al-Suluk (Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu) atau juga disebut Perlembagaan Terengganu 1911.

Program akan dilangsungkan pada 6 & 7 Januari 2012, bertempat di Kampung Gaung, Kuala Berang, Hulu Terengganu.

Pelbagai acara telah disusun sepanjang dua hari program berlangsung. Antaranya dua ceramah perdana bagi dua malam berkenaan yang menampilkan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat (Mursyidul-Am PAS), Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang (Presiden PAS) dan Dato' Seri Anwar Ibrahim (Ketua Umum PKR) serta beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Selain itu acara Diskusi Khas mengenai Itqan al-Muluk turut membariskan panel terdiri daripada Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang (Presiden PAS), Dato' Harun Taib (Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat) dan Dato' Dr Mohamad Abu Bakar, seorang tokoh sejarah yang berasal dari Marang, Terengganu.

Ustaz Azhar Idrus turut terlibat menyampaikan Kuliah Dhuha pada pagi Sabtu (7 Januari). Selebriti Iwan Shahman dan Ustaz Mohd Zamri Zainuldin akan mengisi slot-slot khas dalam program tersebut. Acara-acara khas yang melibatkan pemuda dan muslimat turut diadakan.

Pameran mengenai undang-undang Islam akan disediakan sepanjang program berlangsung. Sementara buku khas mengenai Itqan al-Muluk akan diterbitkan dan dijual dalam program tersebut.

Tiada ulasan: